Cafe Sri Gemilang Shah Alam

Assalamualaikum,
Hari ini saya buat review untuk Cafe Sri Gemilang yang terletak di hadapan restaurant Nasi Arab Ar-Rausya bersebelahan dengan Dewan Raja Muda Musa Shah Alam. Pada asalnya, kawan baik saya yang suruh try makan disitu. Disebabkan saya food hunter, saya pun datang kesana dan saya lihat menu yang ditawarkan disini semuanya masakan Melayu. Contohnya nasi lemak berlauk, soto, lontong, char kueyteow, goreng goreng, nasi ayam penyet, nasi set ikan masak asam pedas, set sup tulang, dan macam macam lagi. Di situ juga terdapat air laicikang yang sedap dan juga side dishes seperti roti bakar, ubi beserta sambal dan sebagainya. Harganya pun berpatutan sangat seiring dengan rasa dan portion. Portion besar dan cafe disitu pun cantik. Cafe tutup pada jam 11 malam. Breakfast, lunch, tea time and dinner pun boleh. Apa lagi? Jom?

Nasi goreng kampung special

LaiChiKang

SourSoup sedapppp..


Soto dan bergedil..dalam gambar nampak kecik tapi portion besar tau plus sedap!
Mana nak dapat soto macam ni selain di JOHOR!



Char Kuey Teow biasa yang banyak udang dan kerang. RM7

Lontong pon sedap..

Fries ni saya suruh letak extra garam sebab saya suka!


Comments

Popular posts from this blog

Rosli Smart Suspension

ROSLI SMART AUTOMOTIVE/ SUSPENSION

BrotherHood.Co Seksyen 7 Shah Alam